Thursday, August 27, 2009

6 Ramadhan 1430H

Alhamdulillah hari nie dah 6 hari kita berpuasa... Kerja kt office... biasalah kdg2 sibuk kdg2 kurang... Bila kurang tu, nie la kerjanya.. mengupdate blog! boleh gitu? Boleh la.. menyambil.. Nak citer... 1st weeks puasa nie byk dapat email promote Ramadhan buffet & catalogue2 hamper for raya..

As far... yg aku dapat Ramadhan Buffet semuanya dari hotel2 eps yg our company ade corporate rate dgn dia org... tp standard la harga kt hotel... boleh dikatakan mahal.. Antaranya yg bwh nie, nie yg paling murah rasanya, kt Royale Bintang, Mutiara Damansara. Promotion rate...RM60nett instead of RM60++.. Tapi kl nk citer pasal buffet bulan ramadhan nie, msg2 ade pendapat sendiri.. Kt forum cari mcm2 pendapat pasal isu nie... Bagi aku kalau berkemampuan tak salah nak buka puasa kt hotel mana pun kan.. tp rasanya tak payah la selalu coz mcm membazir... Tgk la menunya yg pnjg tu dgn segala mcm ade, tgk gmbr tu pun dh kecur air liur ek.. hehe. tp apa pun ikut la mana yg termampu janji jgn membazir di bulan yg mulia nie.. Sesekali berbuka kt luar tak ade salahnya.... tak semestinya kt hotel kan... Restaurant2 biasa lain pun byk buat promotion mcm nie... Ermmmmm... tiong! tiong! palo otak aku skrg terbayangkan berbuka kt Cheng Ho ke Rebung ke Tupai2 ke Penang Village ke... macam-macam lagi.... Ishhh! Ishhh! Ishhh...


Lain2 yg byk kt meja aku nie hamper & gift catalogue.. Thn nie tgk mcm dh kurang hamper yg di wrap dgn palstik yg tinggi2 tu, tp rasanya kt kedai2 runcit or supermarket ade lagi rasanya.. Yg aku dpt nie sumer nya stail baru, semua dlm bakul yg di colour2... or kotak yg di gubah cantik.. memang cantik la, harga pun cantikkkk... kt sebelah off aku pun buat business nie... Eska Creative... selalu tgk dia org bwk masuk mcm2 jenis bakul, mcm2 colour... tugas yg menanti setiap tahun.. 2 mgg sebelum raya nanti buzy mengorder hamper gift tuk client.. esp contractor2 yg rajin bayaq hutang tu... hahaha! Untuk aku??? tunggu annual dinner je la...






Catalogue dari Eska yg paling aku suka coz siap ade nama lagi... Bdk2 kt office aku selalu tanya knp printed nama aku kt depan catalogue tu??? mana la aku tau... strategi dia org la tu... nk menarik minat org beli... p tgk website dia org pun best http://www.eskacreative.com

0 comments: