Thursday, December 10, 2009

December 2009

Pejam celik, pejam celik dah masuk bulan december... cepatnya masa berlalu, dah akan masuk tahun yg baru 2010, thn bertambah, umur pun bertambah, kerja aku kt office memang bertambah...

Hari nie one of my FB friend's, Kak Ida, mintak tolong scankan gmbr arwah mak dia yg ada dlm simpanan mak aku. Terkejut gak.. aku pun x tau. Cepat2 call Hjh Mahami tanya.. benar.. ibu ku ade berjumpa dgn Kak Ida masa satu kenduri baru2 nie.. mgkn dari situ dia bercerita. Mak aku terkejut tanya, "mano kau jumpo dio" mcm mana lak nak jwb.. mana dia tahu FB tu menatang apa kan .. "bukan jumpo,  dia ado tulih kt internet" tp dari suara dia for sure mak aku x faham.... "Nanti mak cari, rasanya ade.. tp gmbr lama kan so mcm dh rosak sikit.. Kesian pulak tgk akak tu, dia mcm mengharap sgt.. Dari cerita mak, mak Kak Ida nie meninggal masa dia baru tau merangkak.. kecik lagi, mana ingat yek.. An pun arwah ibu dia meninggal, dia dh pandai jalan jatuh.. pas tu bagi org lain bela so dia mcm rindu bangat la kt arwah mak dia.. kesian dia

Bila fikir2 blk bertuahnya aku.. dlm umur aku sekarang.. mak abah masih ade lagi.. org lain? mcm kak ida tu? Aku teringat kata2 kwn baik aku masa sekolah dulu... lps mak dia meninggal.. Ana! rajin2 la balik lawat mak abah, nanti besok dia org dh x ade, nk lawat sapo lg kek kg... betul, rasanya kita patut fikir tanggungjawab sebagai seorang anak.. dia org bkn nk duit kita tp perhatian.. ambik berat susah senang dia org.. susah bonar nk blk selalu, tipon la, tipon skrg bukan main mak aii canggih eh... leh tgk muko org yg kita tipon tu.. tp hp to hp la.. kl kita pakai hp to fixed line umah kek kg tu, x ade la nmpk mukanya..kalau telephone tu di lotak tepi tembok.. tembok je la yg kita pandang sambil pot pet2 betul tak?

0 comments: