Saturday, January 9, 2010

Tea Time & Bangi Kopitiam

Hari nie Sabtu, 9/1/10, aku x kerja.. usual duty as a Ibu... pagi2 dh mengadap kain.. Bermula chapter kena basuh baju sekolah, last year An punya jer, this year tmbh adik punyer pulak.. Nasib Daus punyer baju-bajan di urus sendiri... Adik punya baju kira ok lagi, coz seminggu nie sekolah sampai kul 10 pg jer tp si Farhan..tapi mungkin miggu pertama... kotoran tu alhamdulillah la.. kurang!! Farhan masih lagi bersekolah KAFA waktu pagi & Sek Keb waktu petang.. Tengahari dh kat rumah.. masak la, yg simple. Lauk yg paling senang & yg plg anak bujang sulung aku suka!! Masak Asam Pedas.. ikan merah & sambal sosej.. habis gak..

Petang, dh seharian kt rumah boring la pulak.. kami p minum ptg kt Bangi Kopitiam kt Jln Batu Muda. Gombak.. Nie mesti head restaurant nya kt Bangi la tu... Daus x nak ikut coz nak p main bola.. so kami berempat je la..




Aku & MP try minum kopi pekat nie.. OK la rasanya



Mula-mula everythings was OK.. sampai la dua budak nie buat perangai.. Kesnya sikit je, pasal mintak air lain, bila dtg nk yg lain pulak... Adik la tu, dia mintak lain tp bila air abgnya dtg nak yg hak abg pulak... Si Abg pulak dh bkn dia punyer.. merajuk la.. hahaha. Anak2 memang begitu..

Nie actually air Adik... An try

Nie pulak air An, adik try!
then si Adik dh menjadikan Abg punyer air jadi hak mutlak dia... Abg menung tgk perangai adik dia..
Roti nie best!! Tgk tu, bila MK dh mula bersuara & membuntang kan matanya... An dh start nangis...
Nie mee hoon curry Ipoh style Ibu punyer..

 Lastnya.. nie la adegan x ingin aku tgk tp apa nak buat... they just kidz.. menangis tu biasala, mentalah lagi An nie cenggeng skt.. bila MK dh marah.. aku x leh marah.. kang kl dua-dua marah terbalik la pulak Kopitiam tu kang.. sape susah?? Aku & keluarga aku gak yg susah..  hehehe
So aku pujuk Farhan.. habiskan roti & air tu, walaupun ambik masa la jugak.., x pe la Nak...
Nie rupa adik, diam... bila ayah diam & ibu dok pujuk abg...

0 comments: