Friday, September 23, 2011

Raya 1432H - Syawal ke 12, 13 & 18


gambar-gambar raya:-

open house kecik kt rumah aku... 10/9/11 (aku genap 40tahun tu...heee)

anak Nazri, Wani.. 
punya la bz.. x banyak gambar yang dapat ambik... ni je rasanya dua keping, gambar anak opismate aku, anak Nazri... TQ pada semua yang sudi datang ke rumah kami..


 ni dari camera sepupuku, Nonie... dia orang ni sepupuku dari belah Abah (Abah aku ngan Arwah Abah dia orang, adik beradik)
Nonie~aku-along ina~ An... Tabot jauh kedepan lak..

Anak2 Nonie... Tabot & Sofea... bergambar ngan ~Mia & An
 end...

11/9/11 - makan-makan sambil menziarahi Abag Man n anak2 kt Puchong, buat portluck je... Abg Man masak nasi ngan lauk gulai ayam. Ibu Uda masak nasi Minyak n lauk2, aku bawak coklate cake ngan kuih2 raya, Farah (gf Khalil) bawak spagethi... best gak buat macam nie..

Dah kenyang makan, lepak kt taman sebelah rumah dia orang ni.. Ya Allah... Im (anak Mizi), sampai tertonggeng-tonggeng...

Kakak Lily memang rajin melayan sepupu2 dia ni...

besarnya mulut An, dah mcacam belon...
Fatihah.., kebetulan ade satu plastik kecik belon yang belum dibukak dalam keta aku (belon masa bday Im hari tu la...).. ape lagi masing2..
elelele.. en Mamat ni.. dia pun sibuk kejar belon..
Ibu Uda pun posing ngan belon gak ke
pelik Mamat rase ade bunga kat telinga dia... tau la kan sape punyer keja ni...

Cik Damia ngan bunga raya...... ngan dress kembangnya... teruk aku membasuhnya...


kebetulan Nonie and family pun datang menziarah... lepas makan, joint kami sekali..
Yang besar tu, anak saudara Nonie, Siti..  (anak  kakak Nonie...) duduk n sekolah ngan Nonie.. Belajar rajin-rajin ye Siti.. Muka si Tabot ngan Sofea macam gitu sebab takut bunyi mercun bola, ada lak budak2 besar2 An main mercun bola kt situ.....

 ~end~


16/9/11 - cuti hari Malaysia.. portluck kt rumah BFF aku Put3 Nonee lak, Nurul pun ade... Aku buat sambal ikan bilis n fruit cocktail.. Put3 masak Laksa, Nasi putih, goreng sayur kailan n goreng ikan masin. Nurul bawak Ayam panggang n tiramisu buatan sendiri... hehe sedap2 semuanya... dari kul 12 tengahari duduk kt situ sampai kul 6 petang..  makan2, borak2, gelak2... awesome!



sambal bilis aku... resepi yang cukup senang...


'anak' si Put3... Bubu, 'Anak-anak' si Nurul tinggal....










uwaaa.... aku dah gemuk!








anak bujang aku ni... susah tau nak suruh dia buat muka elok2 bila bergambar.....

pandai Bubu pilih port tuk tidor...


Dah sampai 'Cina' kot si Bubu ni..