Wednesday, April 28, 2010

Happy 5th birthday to Nur Fikriyah Damia


Yeah.. ari ni Damia dah pun 5 tahun.. sekejap je rasanya tapi mmg tu la hakikatnya.. dah pun 5 tahun, dah tadika pun.. harap dia jadi anak yang solehah, yg dengar cakap ayah & ibu, di murahkan rezeki, agar Allah permudahkan segala urusan sepanjang hidupnya.. Amin

Juga Happy 39th Birthday to my best friend, Nurol Akmam on semalam, 26 April 10. Ingat dulu masa aku mengandungkan Damia, saja buat lawaknya suh aku beranak on 26/4, so boleh la celebrate on the same day tapi tu la.. tak menjadi kenyataan la pulak.

Aku ingat lagi  5 thn lepas, 26/4 aku masih lagi pergi kerja.. pagi2 nurul call tanya.." kau tak bersalin ari ke nie ke na".. "wahhh.. pandai ko suh aku bersalin ari nie.. ntah la, ok je hari nie.. tak rasa sakit ape pun.. rasanya tak beranak la hari nie.. confident je bagi jawapan yg berakhir dgn gelak ketawa yg x habih2 tu la kan.. tapi mana tau...., habis kerja petang tu aku boleh pegi satu printer company nie tgk draft of souvernier yg we asked them to do for our company. Amoi tu pun takut tgk perut aku... haiya!! u mcm nk bersalin la..  hah! ya ka? u boleh tau ka?? aku tanya balik, ya la.. tgk u punya perut sudah jatuh wo... ok! ok! kita kasi ini cepat tgk draft nie, u boleh cepat2 blk rehat.. haha.. takut kau aku terberanak kt situ..

Tapi rupa-rupanya lps habih solat mahrib mlm tu, tiba2 je air ketuban pecah.. byk pulak tu, nasib la masa tu ade indonesian helper aku tu, Dewi... so kena la buat apa yg di buat. MK pulak sebelum magrib dh janji nk belikan aku mc d (my favourite.. double cheese),  janji tetap janji, siap tanya aku boleh tahan tak... boleh. OK! lepas tu kita siap2 p hospital. Docuble chese burger tu aku makan dlm perjalanan ke Damai Medical Center, Melawati. Tapi..walaupun air ketuban dh pecah, pintu rahim x bukak banyak pun... menahan sakit Tuhan je yg tau mcm mana... Sampai keesokannya menunggu pintu rahim masih jugak buka hanya 3cm.. keputusan yg di ambik masa tu, go for an operation.. selesai, lahirkan bayi perempuan yang kami bagi nama Nur (cahaya)  Fikriyah (Cerdik Pandai) Damia(keberkatan)....Alhamdulillah.

0 comments: