Monday, July 12, 2010

Happy 8th Birthday to Muhammad Farhan

Digital Scrapbooking at WiddlyTinks.com

Ha.. dah 8 tahun anak bujang aku sorang ni.. Moga Muhammad Farhan jadi anak yang soleh, anak yang mendengar kata, anak yang baik, anak yang bijak dalam pelajaran.. & yg segala-galanya bagus.. Amin.
 
Mgg lepas minggu ambik report class sekolah Kebangsaan & Sek Kafa. Keputusan sek kebangsaan dapat no 21 dari 40 orang murid.. hehehe, ade peningkatan tu dari keputusan bulan tiga, no 35.. An darjah 2 Intelek, class no 2 dari 9 buah class.. dia selalu cakap kt aku - "Bu! kalau An class akhir tentu An dapat no satu kan Bu!.. Pandai la ko, kalau dah class akhir.. ade masalah la pulak Nak oii... mungkin murid2 tu kurang pandai baca ke, ade masalah lain ke...." sengih je dia bila aku jawab mcm tu. Class yang sekarang, murid-muridnya  yang agak pandai... dia kena betul2.. kalau tak memang ketinggalan la jawabnya. Harap-harap tak la..

Report class Kafa pulak dapat no 8 dari 37 orang murid.. Alhamdulillah. Dari 6 tahun dh nampak dia ni memang mungkin ada kelebihan dalam bab2 pelajaran agama.. Mata pelajaran Arab & Jawi esp, keputusannya memang memberangsangkan...

Satu komen yang sama yang kami dapat dari dua2 sekolah nie adalah perangai Farhan yang tak duduk diam.. Ustazah Kafa cakap, saya tak kisah macam mana dia nak belajar, duduk ke, berdiri ke, ape ke janji masuk dlam kepala.. janji apa yang saya ajar dia faham & ingat bila saya tanya nanti... hehehe.

Macam tu jugak komen cikgu Sek kebangsaan.. katanya Farhan tak suka tulih, tak suka buat latihan tapi kalau suruh menghafal.. Alhamdulillah dia ingat.. Tapi aku pastikan kan jugak dia mesti habis buat homework walaupun SEKSA... hahaha

Petang lepas Farhan balik Sek Keb (petang), ni small bday party kami 5 beranak.. hehehe..






ready.. ready.. tengok tu ado orang tu kan jealous.. tgk abg dapat kek.. byk kali terangkan pun x faham jugak.. dia ckp bday dia lagi jugak.. hahaha


 Tgk tu.. Farhan tak sabar2 nk potong  cake.. tak sempat nak mandi & tukar baju... dengan baju2 sek tu makan cake.. hehehe

malam kami berlima p makan.. gmbr? lupo pulak bwk camera..

0 comments: