Wednesday, September 15, 2010

2nd & 3rd day Raya~11&12/9/10

Raya kedua habihkan masa duk rumah je (Monceh), petang tu kami blk Bkikir lak.. ade few agenda raya nk kena pegi.. Dari KL lagi dh set-up mmg nk blk KL on Monday, 13/9, coz aku mula kerja 14/9.. MK lak kena gak blk KL Ahad tu jugak coz kedai dh nk kena bukak immediately...  Mulanya aku ckp ngan MK, dia bwk blk keta & aku, anak2 boleh blk naik train on Monday frm Seremban ke KL Sentral... tp tak mendapat keizinan dia lak.. MK ckp dia susah x pe... hehehe.. so dia tumpang adik ipar yg kebetulan blk KL on Sunday tu... OK settled! Kt rumah abah ade Along Nor, family adik Mizi (one of kembar tu) & family arip.. Mizi baru dapat third bb (boy).. meriah gak la umah Hj Baharom wpun x semua yg blk sini...

Pagi Ahad tu lepas blk dari anta MK kt Pilah (adik Mk ambik kt Pilah)... umah mak mmg x berenti org dtg beraya.. pagi tu family arwah pak long (abg mak) from KJ tu datang... ramai tu, meriah la.. kita org pun sedih thn ni Arwah x ade sambut raya sama2...  

Habis bab tu.. aku siap2 p raya umah Nurol (lama janji nk dtg raya tu... ), then p raya kt umah Halimah (tengkek).. Limah ngan Nurol mmg kwn baik zmn sekolah dulu... plus aku la

Kakak Mia ni mmg suka budak2...

The one & only anak dara Limah

Mia ~Neesya~Nurol

Limah jamu kami mkn tengahari... lauk simple je tp best!!! (nanti nk cuba la goreng cili jowo tu..)

Setelah berpuluh tahun x jumpa... (tp aku baru la jumpa Limah masa SMBK reunion, last july)

Tadi kt rumah Nurol, tak sempat ambik gmbr...
Ibu ngan An.. saje la tu...


 Beralih ambik gmbr kt luar lak

Omak Halimah... aku ingat lg muka mak Limah nie.. sihat lg mak cik ni.. Alhamdulillah
 ~Mia~

Blk dari Tengkek.. memang penat, cuba paksa bdk dua org ni (Daus tinggal Monceh.. nk sekolah nanti baru Pak Lang anta blk KL) tdo tp hampehh... mentang2 ade gang (anak2 arip & mizi).. dok berkejar keliling rumah abah tu... aku lak yg penat mengejar.. last2 ikut je la.. janji dia org x main benda bahaya.. 

Nie citer yg x di sangka.. dio org kt bwh ni & family dtg beraya kt umah aku.. seingat aku, Zaihan je yg penah sampai umah aku nie.. tp ape pun best sgt w/pun kelam kabut skt.. along tlg gorengkan mee..

azman~mamam~me~zaihan~pojie
pas selesai kt umah aku... tlg antarkan dia org raya kt rumah Nurol lak... dua kali la aku p raya umah Nurol tahun nie.. hehe.. tp x ape, yg pagi td tu x dpt jumpa mak abah Nurol (p kenduri).. yg kedua kali dapat jumpa.. Malam bersambung lagi beraya ke rumah pengetuo lak...

0 comments: