Tuesday, September 14, 2010

Raya Eve ~ 9/9/10

Blk kg on 9/9/10... peh subuh kami bertolak.. jln mmg x jammed mungkin sbb pagi lagi kan.. masing2 smbg tdo dlm keto termasuk co driver sekali.. hehe, ngantuk u!  driver x leh tdo la kan.. kang ke lain lak..drama air mata pulak yg keluar kang.. payah...


Sampai kg (monceh first), tgk adik beradik MK  yg lain dh sampai, kami perserta terakhir.... mcm biasa sessi buat lemang & rendang.. Last puasa ni, kerja byk la skt..

ptg dh janji ngan MK, p ambik kuih sirat yg aku order kt mak Hazri aka Acheh thru FB.. (chewah! skrg order kuih ghayo pun kek FB yo... osah tul kan... ). Nape ntah.. teringin lak nk mkn kuih sirat thn nie.. Kuih sirat yg mak Acheh jual sekilo RM15, aku beli 2 kilo @ RM30... Ingatkan pegi tu buleh jumpa Ita small wonder  (wife Acheh ~ husband & wife nie sebaya & satu sekolah ngan aku) tp.. nasib x baik lak, Ita dh blk Majau (dlm pantang for d 4th baby - tahniah Ita & Acheh for the baby boy after 3 girls)..

After buka puasa, masing2 sibuk buek apo yg patut.. aku dgn baju-bajan yg kena iron.. Anak2 aku x duk diam.. sibuk main bunga api & mercun kek luar..

Nie Qaseh... cbuk gak tgk org sibuk main bunga api tp dia takut nk pegang.. hehe, gmbr adik dia (laila) lupa lak nk snap....

Nie je yg memeriahkan main bunga api... tak meriah manapun, yela cucu my MIL x ramai, x mcm cucu mak aku kt Bkikir... x terlarat nk membeli..just utk kedammm.. kedaboomm.. Abg2 besar (Daus & anak adik ipar aku, Murshid.. x nak joint.. mana kelas joint bdk berdua nie main bunga api kannn.... hehehe)

0 comments: