Friday, October 1, 2010

22 Syawal ~ Jemputan raya yg x habis lagi

Hari ni dah 22 Syawal.. Macam ni la kalau musim raya.. selagi Syawal tu x habih sampai 29/30S, selagi tu la jemputan open house x habih2.. biasa la, jemputan ni kebanyakkannya hujung minggu, cuti sabtu & ahad. Satu hari sampai 3 4 jemputan... rasa nk demam pun ade, mentalah lagi skrg ni musim hujan.. dh sampai satu rumah nk ke rumah yg lain dh terbantut.. masa pun terhad.. last2 cancell.. hehe.. Maaf la pada tuan rumah yg menjemput.. bukan suka2 hati nk cancell.. . Ahad mgg lepas (26/9) kerumah Angah aku, sebelum tu dh cakap ngan MK nk pergi umah kawan masa form 1 & 2 dulu, Maizurah Abdullah.. rumahnya kt kem Wadierburn je... tp disebabkan umah angah kt Puchong & ptg MK nk kena ambik org kt Kundang + hujan lebat.. terpaksa cancell pegi umah Mai.. Sorry sgt2 Mai!! aku mmg nk p umah ko tp ape kan daya.. Nanti2 senang kita set lagi ye..  Sebelum tu pun dh cancel satu jemputan my x classmate masa frm 6 dulu, Shabnam.. itu awal2 dh mintak maaf tak dpt pergi.. mmg x mampu rasanya.. semuanya jemputan2 dari kwn2 sekolah aku yg ade kt FB... 

Mgg nie (2-3/10/10) pun aku dh dapat 5 jemputan... adoiii, satu dh cancell, reunion raya SMBK yg dia org buat mlm esok kt Dewan Org Ramai, BKikir. Maaf utk Pengetuo & yg lain2.. mmg den x dpt blk kg mgg nie.. Alasan yg aku bagi, berkomeh coz nk pindah rumah... tapiiii.. nmpknya mgg nie, belum dapat pindah lagi memandangkan renovation umah baru tak la jugak siap2... heeeee. Insyallah katanya selesai selasa or rabu mgg depan... by weekend mungkin boleh pindah.......Arrrggghhh... tu lagi satu yg menyesakkan fikiran, memikir mcm mana nk mula packing... sape2 nk tolong angkat tangan!!!!..  

kalau lima2 jemputan tu aku pergi.. akan ku letak photonya sini hokay...

ni gmbr2 open house umah my angah mgg lepas ~26/9/10

 Ini anak Faizal, Qhaleesya or Qisya (Jal anak sulung sepupu abg ipar aku, dari Perlih jugak la kan).. Mak(Kak Mah), Abah (Pak Usu) Jal & family angah sama2 menyewa kt Sungai Penchala dulu, zaman2 aku mula dtg KL, thn 91~93, sewa rumah pun depan2 je. Aku baru mai Kl so kenalah duk ngan adik beradik.. Ingat lagi waktu Jal & adik2 dia kecik lagi.. siap tuisyen English ngan aku tu.. hahahaha.. kejap je masa berlalu, besar dh, kawin & dh ade anak dah.. Si Jal ni kahwin ngan sepupu belah2 depa ni gak..


Si Qisya ni papau tau.. takmo dia ngan aku, ngan org lain ok je... ishhh ishhh...  Qisya, awat hang tak mo ngan mak teh yg lawo nie.. 



 Ni Ibu Uda & sepupu dia, Azleen & anak bujangnya Hazim, sebaya Farhan, darjah 2, seronok tgk anak Leen ni mkn.. kalau la Farhan pun mcm tu.. mereka ni org Muar tp dh lama duk KL. Ibu Uda & Along aku dh 30thn kenal, tu yg dia rapat sungguh ngan family kami, dh mcm anak angkat mak abah aku..  

Ni aksi biasa la kl dh berjumpa... mulut tu x buleh nk tutup. gelak2 x habih2.. merah2 muka
tgk tu, I pun sama.. ternganga2 mulut.. ishh tak malu tul!!

Adik kembar kami.. Mizi & Mizan. Sampai la ni pun ramai yg komplen x buleh nk cam mana satu Abg (Mizan), mana satu Adik(Mizi).. susah nk jwb.. tp dont worry.. kalau org salah tegur pun, dia org jwb gak..hehehe, x kisah la mana satu pun..

Nie adik bongsu Faizal, Farid.. nk SPM tahun ni, besaq tul la hang..


x habih2 bergambar... Muhammad pun dh boring, siap tutup muka dgn tapak tangan.. no camera pls.. hahaha
Husnul ngan kakak fiza..

family Mizi - 2 lg anaknya sibuk main

Anak sulung Mizi, Nur Iman ngan Farhan.. sebaya tu


Anak-anakku... selekehnya la msg2...

0 comments: