Monday, October 4, 2010

Jemputan Raya frm 1 ~ 3/10/10

ni gmbr2 pegi jemputan raya yg aku kata x habih2 lg ari tu.. Jumaat mlm (1/10) g umah kwn baik MK kt Tmn Pelangi (depan DUKE hway).... jemputannya kul 8pm tp 10.30mlm baru sampai.. MK byk bebeno halnya lately nie... kena jemput & anta blk workers yg buat renovation kt rumah baru tu.. . Sebelum p beraya mlm tu.. kena tunggu dia org siap kan kerja dulu & anta balik odw kami nk ke Tmn Pelangi.

muka adik nunggu ayah.. nk ikutkan ati aku mmg penat.. dh mlm2 mcm gini tp ikut je la..

ni pas habih menjamu nasi lemak rendang ayam.. muka penat & ngantuk tu.. kekenyangan
jugak.. hehe 
 

Habih cerita Jumaat mlm.. esoknya sabtu(2/10), pagi aku kerja, mlm pergi jemputan Syahida (ex housemate masa duk kt Bndr Sri Dmansara dulu), buat kenduri doa selamat masuk rumah baru cum open house.. gmbr x sempat nk ambik.. gedebuk-gedebak sampai rumah 11.15pm.. Adik MK & family nk singgah lak otw dia org blk dari open house..Borak-borak sambil makan2~MK beli mee goreng kt gerai kt Pinggiran.. Dh lewat sgt.. sian bdk berdua tu (Laila & Qaseh) dh penat sgt..

tapi... sempat ambik gmbr Qaseh & kakak Mia



Habih citer sabtu.. Ahad pulak. Start pagi2 tu p free medical check up utk warganegara malaysia yg berumur 35 ~65 tahun by The Malaysian Cohort kt tingkat 7, HUKM.. Pemeriksaan ini kena buat by appointment yg mana aku dh fax awal2.. Saja la, ade pulang ni, kami (aku & MK) pegi la check apa yg patut.. Antara pemeriksaan yg mereka buat ~
~ Pemeriksaan Tekanan Darah (duduk & berdiri)
~ Ujian Fungsi Jantung (EKG)
~ Ujian Fungsi Paru-paru (Spirometri)
~ Ujian glukosa, kolestrol dan kiraan darah penuh
~ Analisis komposisi Badan
~ Pengukuran Indeks Jisim Tubuh, Ukurlilit pinggang & pinggul

Habis dengan cohort, kami pegi rumah Acik Yan (Adik mak aku yg kecik sekali) kt Cheras jugak, dekat sgt dh ngan HUKM.. sampai rumah Acik, 1.30pm.. then family Angah sampai.. makan tengahari.. perut tengah lapar (almaklum la kena pose for d check up).. beria2 makan, padahal baru dapat result yg sungguh x bagus dari check up tadi... hehehehe.. banyak yg harus d kurangkan..

Kami kt rumah Acik tak lama, coz aku nk kena pergi Bukit Subang, rumah Miza Hanim (jugak housemate aku kt SD dulu, masuk sblm Syahida).. Bday anak dara dia, Alya, bday party cum open house gak la.. tapi kena blk rumah dulu mandi & tukar baju... x larat dgn bau-bauan dari pagi td ni..

Balik guna MRR... kan main jammed.. aku dgr MK cot-cet2 bising nape jammed teruk sgt nie.....tp aku dengor ujung2 je la coz aku dh on the way ke Negeri Cina... hahahaha.. sampai rumah dh kul 4pm.. aku ingat party tu pun dh start..., x pe la.. janji aku sampai. Sian si Miza... byk kali dh ajak dtg rumah, aku dok jugak sampai2... padahal satu tempat je dgn tmpt tinggal adik2 aku si kembar tu..

Yg ni, MK tak mo ikut, coz nk kena tgk org 2 yg buat kerja kt rumah baru tu.. nanti ptg nk kena anta dia org blk lagi... so aku & bdk berdua tu je la.. OTW to Bukit Subang sempat lagi singgah kt SG belikan something untuk Alya.. jalan ke sana smooth je .. sampai la ke kg melayu subang.... sumer kereta2 ni jln mcm semut yg tgh pening kekenyangan... hehehe.. slow sungguh.. Sampai rumah Miza pun dh 5.50pm...
An..
Mia.. tgk tu mulut comot

Ni la birthday girl, Alya.. susah tul nk ambik gmbr dia.. dua ni je la yg dapat. Beg sandang barbie tu dr Aunty Su.. suka dia, Kakak Mia tlg bukak kan & suh dia sandang.. lekat lak tu, berkenan agaknya... Besar skt beg tu tuk bdk 3 thn tp x pe, aunty saja beli besar skt, leh pakai lama.. 
Happy Birthday Alya Nur Zahra 

with Miza, yg pernah jadi housemate aku dlm thn 2001.. lps tu tak sangka lak hubungan tu jadi panjang bila aku dh kawin ngan MK... & dapat tau sepupu Miza (Kak Ngah) rupanya wife kepada sepupu MK (Abg Razif).. hehehe.. best kan

gmbr kenangan kt umah Aunty Miza

0 comments: