Friday, October 22, 2010

Alhamdulillah

Syukur Alhamdulillah... hal-hal pindah rumah dh selesai, walaupun pening ngan barang2 umah, baju-bajan & ntah apa2 lagi.. tp semua ok. Adatlah kan org pindah rumah, mana nk selesai dalam satu hari je ye tak.. Ni pun dh  5 hari pindah.. kemas pun x habih2 jugak lagi.. Ada kotak yg dok susun elok je tak bukak lagi.. MK kata jgn bukak semua nanti dia pening... dia je yang pening.. aku?? ha ha... Rumah lama pun semak kan main ngan sampah & pinggan mangkuk dlm kabinet tu.. lum la ade lg usaha nk bwk keluar, tpp mgg ni kena bersihkan jugak.. coz Insyallah cukup bulan ni ade pasangan baru kawin nk menyewa rumah tu. Alhamdulillah... ade jugak org nk sewa (ingatkan x ade..)

MK kata kl aku maleh nk angkut brng2 yg ade lagi tu, sedekah je la kt dia org... aku jugak yg 'maleh'......eerrmmm.. menci tau, dh la kata aku bwk byk brg x bguna kt rumah baru... hahahaha, tahan je la telinga, MK ni kl dh mula membebel.. leh tahan gak pnjng nya...tp act dia yg byk berkemas dari aku...(acik poning nengok brng sampai x tau nk buek apo!!)

Semlm borak2 ngan MK, ckp kt aku ade niat nk buat kenduri... aku ok je, yelah nk jugak mjmput mak abah BKikir & mak ayah Monceh dtg.. adik beradik, jiran2 & kwn2 baik... hehehe.. kali ni mak2 aku tu x ade alasan lg , x larat naik tangga tinggi2 coz sakit lutut...sian jugak kt dia org masa rumah lama, jarang naik rumah kami (tak terdayo den do!!) krn byk anak tangga (3rd floor, no lift!!) . Kalau mak monceh dtg, kami akan bersamanya kt rumah abg ipar aku (diffrent blok tp ground flr) & kalau mak aku dtg lak, kami akan berkampung kek Tman Beringin (umah Ibu Uda)... huhuhu... sian tau, tp nasib Ayah & Abah larat.. tp x selalu la, kalau selalu somput jugak.. 

Alhamdulillah padamu, YA ALLAH, kami bersyukur dgn rezeki yg KAU berikan ini, moga KAU permudahkan hidup kami sekeluarga... Amin



Nk citer psl TARA (semlm x tgk!, pinggan Astro tu lum angkut laie dari umah lama... Waaaa..) tp dh tau team mana yg eliminate (3rd team) pd epd 5 mlm tadi.. (awal2 pagi dh mengoogle).


7 pasukan je lg yg tinggal... kotak ngan gmbo yg dh x ade warna tu, maknya dh selamat jalan (Nadine/Yani - Indonesia, Alan/Wendy-Hong Kong & Sahil/Manas-India).. Btmbah suka, both team Malaysia 'idup' lagi..hehe & semlm kabo nya Ethan & Khairie, 1st team yg sampai kt pit stop... yeah! (x sabor nunggu org astro fixed d 'pinggan'.. buleh tgk siaran ulangannya yg berulang2 kali tu)..

OK!  tu je kerajinan aku menulih tuk kali ni, jumpa lagi, take care uols...

0 comments: