Monday, December 6, 2010

The Abang's

Hari ni nk crita pasal abang2 Damia... Farhan & Firdaus. Dua bradik ni anak2 tiri aku. Masa kawin ngan MK, Daus baru darjah 4, An pulak baru 1 1/2 tahun.. kecik2 lagi, ibu dia org dh mengadap  Illahi (meninggal dunia tahun 2003).. An baru 8 bulan, dh dihantar blk kg untuk Mak Mertua aku jaga... & Daus, sekolah...  duk ngan MK kt KL... Semua ni memang tak dirancang... Ketentuan Allah SWT mengatasi segalanya... 'Match macking yg dibuat oleh Abang aku  & Adik MK....menjadi.. selamat menjadi isteri dan juga ibu dlm satu masa pada March 2004.. Tak pernah merancang & juga tak pernah menyesal dengan ketentuanNYA.. segalanya aku terima dengan hati yg ikhlas & redha...

Citer pasal An... MK ckp aku ngan An byk persamaan... dan aku perasan gak...   cenggeng, suka buat muko monyok bila x dpt dihajati itu, , suka buat muka...blur... hahaha...  & kl An buat peragai... MK suka cakap " An... perangai ko ngan ibu ko, samo yo...." hehehe.
masa An umur 3 tahun..


Ni zaman botak.. tp aku x suka... MK yg nk mcm nie... heeee


Ni masa 6 tahun.. masuk pertandingan azan.. sekolah tadika PASTI

Ramai panggil An... Haziq tom..tom..bak.. entah la.. ado kot iras skt2..

lasak dia tu biasa la.. lasak budak lelaki...


Tahun 2011,  Farhan naik darjah Tiga Gigih...


Nie pulak abg yg sulung, Daus.. gmbr masa darjah lima.. dr awal ngan dia.. mmg badannya bulat, naik sekolah menengah & main ragbi pulak tu... badan jd kuruih & itam.. hehe


Nie jugak zmn botak Daus... MK suka sgt botakkan pala anak... nasib la Damia tu perempuan.. kalau tak mau jugak di buat mcm ni... & mcm biasa... aku tak suka!!, tak suka la tgk dia org botak mcm nie... semacam je..

pas tu lama2.. rambut panjang la, siap warning MK.. nk potong rmbt dia org, potong pendek je.. jgn nk botak2 lak...

Abang ni bujang dh... tahun 2011 dh form 5.. Ibu dia yg susah hati dia nk SPM.... tp dia buat relex je. Kalau nk bebel ngan dia, kena borak cara kawan2 dia .... baru boleh masuk pala otak...hehehe

Itu la anak-anak aku... beranak sorang, anak tiga.. haha.... kurniaan Allah SWT yg tak terhingga... banyak yg aku pelajari... aku belajar.... lebih bertanggungjawab,lebih banyak bersabar & lebih menghargai erti kasih-sayang itu... Moga anak-anakku ini menjadi anak-anak yg soleh & solehah, anak2 yg mendengar kata & sebagai anak2 yg berjaya di Dunia & di Akhirat... Amin

0 comments: