Friday, December 17, 2010

Happy Hour -makan2

11 & 12 Dec
Habih citer kenduri Nora, my parents & family abg aku ikut balik.. adik beradik yg duk sekitar KL dtg later tuk makan2.. Mulanya kunun2 nk buat kenduri pindah rumah.. tp ade je hal nya.. kena ikut titah MK lak.. dia pun sibuk sgt skrg ni... nanti2 kita buat... la nie makan2 tuk adik bradik aku & adik bradik MK yg kt KL nie.. Ok la u! i ikut je.. blanja nk buat kenduri tu nanti tu pun nanti nk guna duit you gak kan... hahaha

ni masing2 sibuk dok mencucuk udang/sotong & fishball kt lidi. Ayam & kambing perap suh Abang Ipaq aku buat ... bayor je. nk perap sendiri kang tak sedap lak.. Abg ipar aku & family dia dh biasa buat benda.. anak dia org siap buat meniaga kt Pasar Ramadhan lagi..


anak dara aku sorang ni pun sibuk gak... tak pe la, at list ade jugak hati nk menolong ye tak..

cucuk.. jangan tak cucuk..

start membakar... peh tu aku mcm sibuk sungguh.. sampai gmbr apa yg dibakar pun tak snap...

Mak Long & Nur Khailily

Dua beradik ni latest cucu mak pak mertua aku (Hj Harun & Hjh Zarah)... beza setahun je.. cute2....
ni si kakak - Qaseh Batrisyia  born on 8 Dec 2008... baru 2 tahun

 Nie si adik... Laila Saffiyah born on 4 Dec 2009... baru 1 tahun

Tarikh lahir dekat2 je... kalo aku mcm ni... save budget nk celebrate kan.... So to my two beloved niece nie... Happy Birthday... (hadiah nanti yek.. Mak Ngah korang ni tongah sengkek skt la nie... kita tunggu bonus yek... kita p mandi-manda ke...hehehe.)


 Puan rumah ngan kakak2nya & anak buahnya..

11th Dec jugak birthday anak abang aku yg dok Penang nie... Fifa anak dara bongsu abang aku (anaknya, tiga orang, sumer anak dara je...) kakak ipar aku ade la hajatnya mintak aku belikan si Fifa ni bday cake (mak fifa bayaq aku balik...haha) Happy 10th Birthday to Fifa (Aifa Shafikah).. seperti di atas, Mak Teh ko ni tak ade bagi hadiah apa2.. nk p mandi-manda dh pi ari tu..hehe




ni FIFA

Ibu Uda & Khailily

nie Nur Fatehah (anak ke 2 Mizi).. dua hari sebelum tu (9/12) Fateha operate tonsil kt Hosp Sg Buloh... masa ni tgk dia dah sihat.. budak la katakan... kalau aku tu, mau je terbaring je... sakit tk byk mana, mengada yg lebih... hahaha 

 Budak yg paling cute dlm makan2 kt rumah aku ni adalah.... MUHAMMAD.. anak Mizi gak..,  dtg ngan kopiah kt kepala, tak pulak di buangnya tu.. good boy la Muhammad nie, umur baru 7 bulan.. ni latest cucu Mak Pak aku pulak.. (Hj Baharom & Hjh Mahami)


Selesai makan2 dh tengah malam, my parents & family abg aku tdo kt umah..... esoknya oleh sbb plan yg sepatutnya tak jadi.... ptgnya kami p mandi manda kt Ulu Yam.. 








muka kepenatan tp happy...

Mak aku... habih beberapa hari kt umah aku p lak rumah anak2 yg lain kt KL ni... peh tu nk p Kelantan tu.. berjalan rumah sahabat lama..

Abah aku... poning deh duk lamo2 kek KL nie.. kg jugak yg sesuai ngan jiwanya..tp Kelantan Insyallah p jugak... menjengah sehabat lama..

0 comments: