Friday, August 26, 2011

Hati masih lagi terusik


Dah 2 minggu arwah pergi... Insyallah 4 hari lagi kita akan menyambut 1 syawal.... macam mana nak menghadapi tanpa seorang dari kami? Petang tadi sempat cakap ngan mak kt phone... Sayu bunyi suara orang tua tu... "Mak dah banyak hari tak masak, suh abah ko boli kek Bazar Ramadhan yo... lain sunguh la hidup ni raso eh..." aku nangih... kesian Mak ngan Abah dengan keadaan ini... Berfikir,  mereka yang pergi dulu... namun tadirNYA siapa kita nak menyangkal... Muda atau tua, kalau sudah ajalnya... AKAN PERGI JUA

Aku dah boleh bayang macam mana raya nanti... sayu dan sedih tanpa Angah.. Tahun ni memang giliran belah Abah untuk kami menyambut raya... selalunya raya kedua Abah akan buat open house... tapi tahun ni nampaknya diganti dengan kenduri tahlil... di kawasan kubur (ade bangsal) dan kt rumah.

Kami masih  lagi cuba membiasakan diri dengan kehilangan ini... tak baik kan meratap orang yang telah pergi.
Buat dua anak arwah (anak2 buah) ku itu...
Jangan meratapi mak yang dah pergi, doa2 anak2 tu penting... lepaskan mak dengan penuh ikhlas dan redho... pandang jauh, mungkin ade orang lain lagi yang lebih sedih dan menderita dari kita... sekurang-kurang kita dah berusaha sebaiknya... kita menjaga dia tika sakitnya..  kita pun tak sanggup tengok mak sakit macam tu.. Biarkan dia tenang di sana... moga syurga tempat mak.. Al-Fatihah..

kamu harus menjaga antara satu sama lain... jaga ayah jugak, kesian dekat ayah kamu, terpaksa berpisah nyawa yang pernah hidup bersama selama 22 tahun... moga dia terus kuat..    


0 comments: