Saturday, August 6, 2011

Damia berpuasa..


Tak sangka la pulak Damia boleh berpuasa tahun ni... Hari ni dah masuk 6 hari kita berpuasa ni, Mia  dah puasa 4 hari. Pagi semalam... bangun sahur, dia cakap macam tak sihat, tapi makan jugak, sebelum pergi taska (sekolah pun x pergi), dia muntah... sampai taska cakap dengan penjaga tu, kalau dia tak larat, suruh dia buka puasa... sampai ke petang waktu nak ambik dia balik, tengok dia menangih-nangih... rasa badan panas sangat... "la.. dah rasa tak sihat, kenapa tak buka puasa?"... penjaga taska- " dia tak nak kak, nak puasa juga"... hehe.. tengok jam kt tangan dah pukul 6.15pm... sayangnya kalau dia buka sekarang kan... tapi kesian pulak tengok macam dia tak larat sangat... 

Hari ni awal2 pagi dah cakap 'adik tak payah puasa ye'... mungkin dah terbiasa beberapa hari ni, dia tetap jugak bangun sahur tuk makan. Hari ni kena bawak dia pi klinik..


Masa hari kedua berpuasa ari tu... Mia mintak aiskrim, nak makan waktu buka... ye2 aku pi supermarket depan rumah tu beli aiskrim.. beli yang ni, supaya semua orang boleh rasa... sedap tau yang ni, aku suka... tapi, dia tak nak...



Adik nak aiskrim yang selalu tu.... aiskrim batang... tak mo yang ibu beli ni... sungguh.. dia tak sentuh pun aiskrim yang aku beli tu... (Ibu ngan abg An je la yang makan... ayah ngan abg daus pun tak mo...haha)... bila tanya the next day pulak, dah tak nak...

 dua aiskrim batang  favourite Mia...   

aiskrim tropicana yg sgt sedap...

Petang ni aku dan adik beradik yang lain balik kampung, berbuka puasa. Angah pun ada, dia yang nak sangat balik. Sian tengok dia... last aku jeguk dia 30/7/11, risau kenangkan dia. Sekarang ni, kadang2 tu macam dah tak ingat pulak benda-benda yang berlaku di sekeliling dia... orang datang ziarah dia pun, ade yang dia tak tau siapa. Takut la pulak kan. Adik Lily cakap mak dia sekarang bukan main sensitif. Tak boleh salah sikit, mesti nangis... sian jugak kat abang ipar aku, mcm dah buntu nak buat apa bila tengok keadaan Angah macam tu. Namun kami tidak sekali berputus asa tuk beriktiar, cari jalan tuk Angah sihat..   tengok nanti kalau aku boleh ambik gambar dia. Pada yang tau keadaan Angah aku, terima kasih atas doa kalian tuk tgk Angah sembuh semula.