Wednesday, August 3, 2011

Hari Ketiga Puasa


Alhamdulillah... dah tiga hari kita berpuasa, baru tiga hari aku dah mcm tak ade idea nak masak apa...hehe, ari pertama kami mengulai daging batang pinang ngan kentang, buat air bandung cincau.. jugak sikit kuih dari bazar.

Semalam,  kami makan lauk dari Monceh... mak mertua aku bekalkan kt adik MK yang balik kg. Macam-macam Hjh Zahara bekal kan... yang mesti ade, rendang maman la kan n lauk lain jugak, stok tempoyak pun ade (buleh buat gulai kerisi ngan tempoyak or goreng bilis ngan tempoyak... n baru aku tau ari ni ade resepi nasi goreng tempoyak...hehehe, leh cuba tu...)

 Hari ni ingat nk mintak MK buatkan sambal udang tapi dia dia extra penat lak, aku lak lambat... (jammed sungguh bulan puasa ni, balik pulak tetap mcm biasa...5.30pm) so jwbnya bazar ramadhan la..., yg aku sempat goreng nasi jer..


kuih pelita ni lembut betul... tp lagi best kalau dalamnya ade sengkuang... tp ni tak ade.. Farhan pun suka makan ni..


air ni pun beli... air limau kasturi ngan asam masin.... mashammm... 

banyaknya plastik.... sungguh tak bagus kan...

 nasi goreng kelam kabut ari ni... nasi goreng seafood kununnya... (habis gak....) 

ikan kembung bakar... mati2 aku ingatkan seekor... rupanya sebelah... osah tul la kan.. makan je la,


Tembikai... MK selalu marah aku beli dekat2 rumah... mahal kata dia, beza sungguh dari harga yang dijual kt pasar... tp mana la tau kan, rasa nk makan masa hari dia tak gi pasar lak...nasib la kan, tp memang mahal... sebelah pun dekat RM6... dh la kering mcm tu...hehehe


 budak 6 tahun yang dah tiga hari puasa bersama....... Alhamdulillah... tu penat sangat la tu, lepas buka, terbaring mcm tu... Mintak-mintak habis la puasanya sebulan...Insyallah

0 comments: