Wednesday, July 29, 2009

Isu Rambut Damia

Bukan la bergaduh tapi bertekak je... hehe. Citer tentang rambut Mia nie mmg topik aku ngan MK bertekak... Dia tetap dgn pendirian dia x nak gunting rambut anak sorang nie.. tapi aku dah tak larat. Rambut dia makin lama makin panjang.. Memang la cantik eps hujung rambutnya perang... tp nak bela sampai bila... nie pun dh takat pinggang. Mia mmg tak rasa rimas coz dh dari lahirnya rambut tu tak pernah kami potong... hanya potong yg depan je. MK pulak, aku faham, dua anak lelaki, bila dapat yg nie, keterujaan dia dapat anak pompuan yang rambutnya mcm yg dia inginkan tu mmg tak habih2 lagi. Semalam lagi cakap benda yang sama.. Persetujuan tahun lepas kata nak potong rambut dia masa 5 tahun dah di tunda ke 7 tahun... lama tu bang!

Nak tgk rambut Mia.... See See.. panjang kan



Rambut Mia nie mengikut rambut aku. Along & Angah selalu ckp dulu rambut aku memang curl sgt2 mcm mee maggie tu...(anak mak yg nie je pulak rambut cm tu, kakak ku yg dua tu lurus rambutnya) kalau mak bela terus mmg mengancam tp malangnya mak tak suka, pantang rambut panjang skt, kena potong... tp walaupun selalu potong curl tu tak hilang malah sampai sekarang curl tu tetap ade...

Mak aku tak kisah sgt coz berpengalaman dgn rambut aku tapi my beloved mother in law itu??? My MIL memang selalu bising pasal rambut Mia nie.. Dia selalu kata , Kalau den nie, dah lama den ropang rambut adik nie... hehehe faham? meaning... kalau dia, dah lama dia potong rambut mia nie... mentalah lagi my MIL tak ade anak perempuan so tentang rambut2 panjang memang tak bokonan kek dio (tak berkenan kt dia.)



Dan sekarang... conclusionnya... aku tak kira, by the end of this year calendar aku mesti potong rambut Mia.. Tak kisah la apa MK nak kata tp sementara nie aku pujuk la dia hehehe. Aku memikirkan tahun depan dia dah nak masuk sekolah tadika. Plan tu nak masukkan dia Tadika Pasti (Tunas Islam), dah sah2 kena pakai tudung.... Kalau rambut lagi panjang dari sekarang bayangkan dh di pakaikan tudung, sanggulnya besar mana??? sape nak jawab. Niat kt hati nak dia dia pakai tudung darj satu dan seterusnya sampai bila-bila... so kalau rambutnya pendek kan memudahkan aku... tak gitu MK.

0 comments: