Tuesday, July 21, 2009

SHOUT AWARD 2009

Last Friday, 17/7/09 berlangsungnya buat pertama kalinya Shout Award 2009 presented by 8TV, mungkin idea dari CEO handsome lagi kreatif tu, Izham Omar!. Live from Stadium Putra, Bukit Jalil, KL. Teruja gak nak tengok coz nomiee cam best2 je terutamanya band group and a few tv series kesukaan aku. Aku tgk sorang2 kt dlm bilik, geng yg lain tu tgk citer apa ntah kt astro kt hall depan.

Apa yang boleh dikata, memang happening la, dengan funky conceptnya, gempak!. Cara anugerah tu sendiri di bawa secara santai dengan audience yang mak aii... ramainya... Ade jugak a few singers and band yg selalu dengar namanya tapi x pernah tgk dia orang perform mcm One Buck Short and Jin Hackman dan yang lain2 yang rata-ratanya dia org nie memang talented la, memang boleh perform live, mmg best la. YEA! Malaysia Boleh!!!

Dan antara sebab lain kenapa ramainya manusia datang untuk tengok anugerah ini kerana kedatangan 19 year old hip hop reggae singer all the way from Miami (i'll think he's a Jamaican), Sean Kingston. Aku pun apa lagi, syok jugak tgk anugerah nie sambil tunggu mamat tu perform live, nak tgk best tak, yg sekarang nie tgh popular dgn lagu Somebody Call 911...fire burning, beside lagu2 yg dah mmg hits mcm Beautiful Girl, Take u there & etc...

Anugerah demi anugerah di beri... dan yang paling best masa Anugerah Best on Screen Chemistry... and the winner... Upin dan Ipin TV Series. Damia terjerit-jerit suka, cute sgt tgk nur fathiah aka upin dan ipin naik ke pentas... kita org ye2 tepuk tangan depan tv..best!

Ni gambar Adik Nur Fathiah A K A Upin & Ipin, aku save dari budiey.com, terfikir dlm pala otak aku nie... sapa la agaknya dalam badan upin dan ipin tu yek?? tak lemas ke?? nape la buat besar sgt??? bla bla bla...


Beside that suka gak dpt tgk si 'hantu' Zack Imran tu menang Favourite TV Host, ishhh..sape tu? hehehe, Naz Habibur Rahman and Fresh TV Series Award, GHOST... citer tu cm x betul skt tp aku suka tgk.. esp season 2 yg dh habih last week.
Tunggu punya tunggu bila la si Sean Kingston nak nyanyi nie, dah lewat nie, esok kita org nak pegi KL carik baju laya, baju melayu & kurung, yea! anak2 sumer aku dh hambat p masuk tidoq... hehe tp ibunya masih tercangak depan tv.

Biasa la kan kalau jemputannya tu penyanyi ala-ala terkenal cam tu memang la di letaknya yang akhir sekali... sabar je la. Sebelum mamat nie perform dia sampaikan satu award dulu... eeeeee cepat la! Akhirnya masa yg di tunggu tiba jugak..Sean Kingston nyanyi... tp malangnya dan dgn frustnya... dia tak nyanyi live, hampeh tul! babe!! dia miming!! wa cakap lu! Apa yang aku tengok dgn mata dan dengar dgn telinga aku nie tu la dia, diputarkan his famous number tp dari mulut dia yg aku dgr yo yo & dia ikut nyanyi lagu tu skt2... Kenapa boleh jadi mcm tu? Entah! Sedangkan yang aku tgk dari mula tadi Malaysian People proved it they can perform LIVE!! kesian...

Aku tunggu dia nyanyi about 3 songs tp mmg sumernya hampeh... tp peminat2 yg kt bwh tu mcm kena histeria menjerit2.. Apa yang dia org jeritkan pun aku tak tau, kalau dia betul2 perform live lain la... that's what we expect la kan. tp hakikatnya... Kalau penyanyi kita tak nyanyi live masa2 mcm nie... x habih di hentam & dikritik tapi kalau penyanyi luar buat mc tu... x jadi hal pun. Mulut aku tak renti merungut pasal mamat Jamaican nie sampai MK cakap.. dah la, tutup tv tu, poie tdo, nak memokak cam tu bukannya dio dongar pun! Betul gak tu..hehehe.. ok la... jgn lupa gosok gigi, basuh kaki & doa tdo...zzzzzzzzzz

0 comments: